Pan Selfridge /
Lindy Woodhead ; přeložila Eva Hauserová
- Vydání první
- 358 stran, 16 nečíslovaných stran obrazových příloh : ilustrace, portréty, faksimile ; 21 cm
Přeloženo z angličtiny
Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
Převratná vize Harryho Selfridge dala v roce 1909 vzniknout novému pojetí obchodního domu, ve kterém byl na prvním místě zákazník a zásadní roli sehrála reklama. Nakupování se stalo zábavou a pohodlí bylo samozřejmostí. Nová strategie uspořádání prostoru, restaurace, knihovny, herny a mnoho kulturních či módních aktivit - to vše bylo ve světě obchodních domů novinkou. Selfridge uskutečňoval tvůrčí projekty nejen v oblasti módy či obchodu, ale dovedl podpořit a rozvinout vše nové, co doba přinášela. Jeho život byl plný luxusu, atraktivních žen i hazardních her. Byl ženatý a měl děti, úzký vztah udržoval se svou matkou. V letech Velké hospodářské krize postupně o vše přišel a chudý a osamělý umírá.
9788026707448
Selfridge, H. Gordon 1856-1947
Selfridges (firma)
20. století 19.-20. století
podnikatelé--Spojené státy americké--19.-20. století podnikatelé--Velká Británie--19.-20. století obchodní domy--Velká Británie--20. století maloobchod obchodní úspěch