Předškolní výchova v díle J.A.Komenského, jeho př edchůdců a pokračovatelů / [Dagmar Čapková]
Material type: TextSeries: Dějiny školy a výchovyPublication details: Praha : SPN, 1968 Edition: 1. vydDescription: 273, [3] s. : [6] fot. příl. ; 21 cmSubject(s): předchůdci a pokračovatelé děti předškolního věku výchova dětí předškolní výchovaScope and content: Práce obohacuje širokým záběrem, kritickou analýzou obsáhlé literatury, zevrubnou znalostí látky a metodologickou přesností naši historickou pedagogiku. Hodnotí názory Komenského na výchovu nejmenších dětí, sleduje, jak seprohluboval v celkovém vývoji jeho díla, jaký byl jejich vztah k soudobým a tradičním směrům, jakým mezníkem jsou v stálé historicko-vývojové interakci pokrokových a konzervativních složek výchovného úsilí. Ukazuje i nasouvislosti jeho pedagogického díla s filosofickými, náboženskými a společenskými koncepcemi Předchůdci a pokračovateli Komenského se zabývá pouze skrovnou měrou. Posléze podává přehled evropského i mimoevropskéhokomeniologického hnutí.Item type | Current library | Collection | Call number | Status | Date due | Barcode |
---|---|---|---|---|---|---|
Knihy | Sklad | naučná pro dospělé | SK 372.21:371.044.1/ (Browse shelf(Opens below)) | Available | 320700076854 |
Bibliogr.
3000 výt.
Pozn.
Frontispice
Obálka a vazba: Jaromír Valoušek
Jmenný rejstřík
Rus. a angl. rejstřík
Práce obohacuje širokým záběrem, kritickou analýzou obsáhlé literatury, zevrubnou znalostí látky a metodologickou přesností naši historickou pedagogiku. Hodnotí názory Komenského na výchovu nejmenších dětí, sleduje, jak seprohluboval v celkovém vývoji jeho díla, jaký byl jejich vztah k soudobým a tradičním směrům, jakým mezníkem jsou v stálé historicko-vývojové interakci pokrokových a konzervativních složek výchovného úsilí. Ukazuje i nasouvislosti jeho pedagogického díla s filosofickými, náboženskými a společenskými koncepcemi Předchůdci a pokračovateli Komenského se zabývá pouze skrovnou měrou. Posléze podává přehled evropského i mimoevropskéhokomeniologického hnutí.
There are no comments on this title.