Etnická rozmanitost ve škole :
Jarkovská, Lucie, 1978-
Etnická rozmanitost ve škole : stejnost v různosti / Lucie Jarkovská, Kateřina Lišková, Jana Obrovská, Adéla Souralová - Vydání první - 255 stran ; 20 cm
Obsahuje bibliografii a rejstříky
Kniha se komplexně zabývá problematikou vzdělávání žáků migrantů a žáků z etnických menšin. Všímá si přitom role všech relevantních aktérů a postupuje při prozkoumání vztahu mezi etnicitou a vzděláváním od makrosociální úrovně reprezentované např. vzdělávacími politikami až po mikrosociologickou rovinu studia každodennosti v etnicky různorodých třídních kolektivech. V úvodu kniha čtenáře seznamuje s klíčovými pojmy a koncepty (vzdělávací, migrační a reprodukční strategie) a nabízí exkurz do vymezení etnicity jako analytické a empirické kategorie, která může být ve školním prostředí zkoumána pomocí etnografických metod. Následuje kontextualizace tématu skrze uvedení do historických proměn migrace do československého a českého prostředí. Nakladatelská anotace. Kráceno.
9788026207924
21. století
2011-2020
etnicita--Česko
školy--Česko--21. století
děti imigrantů--Česko--21. století
děti cizinců--Česko--21. století
sociální integrace--Česko--21. století
integrovaná výchova a vzdělávání--Česko--21. století
etnografický výzkum--Česko--2011-2020
kolektivní monografie
373/378 316.346.32-053.2-054.7 39:001.891 37.043.2 364-786 316.346.32-053.2-054.6 (437.3) 316.347 (048.8:082)
Etnická rozmanitost ve škole : stejnost v různosti / Lucie Jarkovská, Kateřina Lišková, Jana Obrovská, Adéla Souralová - Vydání první - 255 stran ; 20 cm
Obsahuje bibliografii a rejstříky
Kniha se komplexně zabývá problematikou vzdělávání žáků migrantů a žáků z etnických menšin. Všímá si přitom role všech relevantních aktérů a postupuje při prozkoumání vztahu mezi etnicitou a vzděláváním od makrosociální úrovně reprezentované např. vzdělávacími politikami až po mikrosociologickou rovinu studia každodennosti v etnicky různorodých třídních kolektivech. V úvodu kniha čtenáře seznamuje s klíčovými pojmy a koncepty (vzdělávací, migrační a reprodukční strategie) a nabízí exkurz do vymezení etnicity jako analytické a empirické kategorie, která může být ve školním prostředí zkoumána pomocí etnografických metod. Následuje kontextualizace tématu skrze uvedení do historických proměn migrace do československého a českého prostředí. Nakladatelská anotace. Kráceno.
9788026207924
21. století
2011-2020
etnicita--Česko
školy--Česko--21. století
děti imigrantů--Česko--21. století
děti cizinců--Česko--21. století
sociální integrace--Česko--21. století
integrovaná výchova a vzdělávání--Česko--21. století
etnografický výzkum--Česko--2011-2020
kolektivní monografie
373/378 316.346.32-053.2-054.7 39:001.891 37.043.2 364-786 316.346.32-053.2-054.6 (437.3) 316.347 (048.8:082)