Pan Selfridge /

Woodhead, Lindy

Pan Selfridge / Lindy Woodhead ; přeložila Eva Hauserová - Vydání první - 358 stran, 16 nečíslovaných stran obrazových příloh : ilustrace, portréty, faksimile ; 21 cm

Přeloženo z angličtiny

Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík

Převratná vize Harryho Selfridge dala v roce 1909 vzniknout novému pojetí obchodního domu, ve kterém byl na prvním místě zákazník a zásadní roli sehrála reklama. Nakupování se stalo zábavou a pohodlí bylo samozřejmostí. Nová strategie uspořádání prostoru, restaurace, knihovny, herny a mnoho kulturních či módních aktivit - to vše bylo ve světě obchodních domů novinkou. Selfridge uskutečňoval tvůrčí projekty nejen v oblasti módy či obchodu, ale dovedl podpořit a rozvinout vše nové, co doba přinášela. Jeho život byl plný luxusu, atraktivních žen i hazardních her. Byl ženatý a měl děti, úzký vztah udržoval se svou matkou. V letech Velké hospodářské krize postupně o vše přišel a chudý a osamělý umírá.

9788026707448


Selfridge, H. Gordon 1856-1947


Selfridges (firma)


20. století
19.-20. století


podnikatelé--Spojené státy americké--19.-20. století
podnikatelé--Velká Británie--19.-20. století
obchodní domy--Velká Británie--20. století
maloobchod
obchodní úspěch

životopisy


literatura faktu
biografické romány

658.114-051 929 725.214 339.37 339:17.024.4 (73) (410) (0:82-96) (092)

Powered by Koha